Hoe verbeter ik mijn coachprofiel?

Op deze pagina vindt u tips over hoe u uw eigen coachprofiel kunt verbeteren.

Vindbaarheid van mijn coachprofiel verbeteren

1. Video

Om binnen Coaching voor Mij optimaal gevonden te worden is het belangrijk dat u een video heeft. In dat geval komt u ook terug op de Homepage van de onze website. Daarnaast wordt u automatisch meegenomen in zoekopdrachten van coachees. Standaard staat bij de zoekopdrachten ' voorkeur met video's ' aan.

2. Plaatsnamen

Geef de juiste plaatsnamen op waar u zelf coacht of als coach gevonden wilt worden. Zo vergroot u uw eigen marktbereik. Dit kunnen er maximaal 6 zijn. Op uw eigen coachprofiel onder het tabblad "coachpaspoort" kunt u zien welke plaatsen nu aan uw profiel gekoppeld zijn.

3. Beoordelingen

Beoordelingen / aanbevelingen van coachees vragen en laten plaatsen bij uw profiel. Hoe meer goede beoordelingen des te beter dit is. Dit kunnen coachees zelf doen bij uw coachprofiel.

4. Social Media

Plaats de url van uw profiel op uw eigen website of binnen de Social Media (zoals bijvoorbeeld Facebook, Pinterest, Instagram, Google+ en LinkedIn). Daarnaast kunt u uw eigen profiel liken of aanbevelen via LinkedIn.

5. Coachboeken

Schrijft u coachboeken? Dan kunt u deze verkopen via onze site. U krijgt tevens een link naar uw eigen coachprofiel waardoor uw profiel weer een boost krijgt. Uw boek plaatsen? Neem contact op.

6. Bloggen

Bent u als coach een blogger? Coaching voor Mij geeft u de mogelijkheid om via onze site uw blogs aan te bieden! Hierbij krijgt u tevens een link naar uw eigen coachprofiel. Zo wordt uw zichtbaarheid vergroot. Wilt u starten met een blog? Neem dan contact op.

7. Coachmarkt

Geeft u als coach workshops aan andere coaches? Of heeft u specifiek iets dat interessant is voor anderen? Via onze eigen 'Coachmarkt' kunt u dit onder de aandacht brengen. Ook hier wordt een link naar uw profiel toegevoegd en wordt de zichtbaarheid van uw profiel verder vergroot. Voor meer informatie kunt u contact opnemen.

8. Tarieven

Vermeld uw tarieven op de site. Indien u dit niet doet kan het zijn dat u niet meegenomen wordt in de zoekresultaten. Natuurlijk kunt u los van het opgegeven tarief op uw profiel aangeven dat u in nader overleg tot het daadwerkelijke tarief komt. Mits dit niet te veel afwijkt van wat u hebt opgegeven.


Succesratio van mij coachprofiel verhogen

Boven alles is het belangrijk om u goed in de positie van uw klant te plaatsen. Natuurlijk kunnen persoonlijke motieven waarom u voor het coachvak gekozen heeft interessant zijn. Doorslaggevend is echter dat ik als coachee wil weten of ik aan het juiste adres ben: kunt u als coach mij helpen?

Tips voor bij uw profiel en video:

  • Welke behoefte heeft mijn klant (wat is de rode draad van mijn klant-bestand? Waar ben ik in gespecialiseerd?)
  • Wat kan ik de klant aanbieden?
  • Welke mogelijke weerstand kan er bij klanten zijn en hoe neem ik die weg?
  • Welk bewijs kan ik overleggen waaruit blijkt dat ik een goede coach ben?
  • Vertel de klant wat hij moet doen!

Verwerk bovenstaande punten in combinatie met een persoonlijke noot in uw profieltekst en video.

1. Uw profieltekst

  • Verwerk in uw profieltekst bovenstaande punten.
  • Zorg ervoor dat u niet 1-op-1 dezelfde tekst gebruikt als op andere websites, dit zorgt voor een betere vindbaarheid in Google.
  • Werk in kleine paragrafen met duidelijke kopjes.
  • Gebruik woorden die uw klanten gebruiken bij het zoeken naar u als coach. Bijvoorbeeld: "...u bent op zoek naar een Jobcoach in Antwerpen...'.
  • Beschrijf daarnaast het 'coachproces'. Als coachee wil ik graag weten hoe het traject er ongeveer uitziet als ik door u wordt gecoacht.
  • Geef een persoonlijke noot en deel uw ervaringen.
  • Geef aan wat ik moet doen als coachee, de 'Call to Action', bijvoorbeeld:
    'neem nu direct contact met mij op voor een gratis kennismakingsgesprek door het formulier in te vullen.'

2. Uw foto

  • Gebruik een representatieve foto.
  • Scherp en groot formaat.
  • Waarbij u de kijker aankijkt.

3. Uw video

  • Maak een goede video die recht doet aan u én waarbij de kijker een goede indruk van u krijgt als coach.
  • Met de huidige mobile phones kunt u al in korte tijd en op eenvoudige wijze een prima video maken. Uiteraard is er wel verschil met een professionele video.
  • Daarnaast kunt u deze video ook op uw eigen site inzetten!

4. Uw tarief

Indien u geen tarieven vermeldt bij uw profiel is het niet duidelijk of u past binnen het budget van de coachee. De stap naar een aanvraag is dan weer wat verder. U kunt een tarief opnemen en op uw profiel aangeven dat in nader overleg tot het daadwerkelijke tarief komt. Mits dit niet te veel afwijkt van wat u hebt opgegeven.

Door het doorvoeren van bovenstaande punten kunt u uw eigen profiel optimaal weergeven. In ieder geval is uw profiel goed afgestemd op potentiële coachees.